שאלות למחשבה ולעיון:
"וַיֹסִפוּ עוד פלשתים לעלות וַיִנָטְשוּ (=התפרסו) בעמק רפאים; וישאל דוד בה', ויאמר:
לא תַעֲלֶה (באותה דרך) – הָסֵב אל אחריהם (=ממערב), ובאת להם ממול בְּכָאים;
וִיהִי כְּשמעך את קול צעדה בראשי הבְּכָאים – אז תֶחֱרָץ (=תסתער)!
כי אז יָצָא ה' לפניך להכות במחנה פלשתים;
וַיַעַשׂ דוד כֵּן כאשר צִוָהוּ ה' ...";
"... נִכְסְפה וגם כָּלְתה נפשי לחצרות ה' ... אשרי יושבי ביתך, עוד יהללוך סלה;
אשרי אדם עוז לו בך, מְסִלוֹת בלבבם; עֹבְרֵי בעמק הבָּכָא, מַעיָן יְשיתוּהוּ ...;
יֵלכוּ מֵחַיִל אל חָיִל, יֵרָאֶה אל א-להים בציון; ...";
- מדוע אמר ה' לדוד לא לעלות על הפלשתים (כמו בפעם הקודמת)?
- איפה מתאים להציב לפלשתים מארב "בראשי הבְּכָאים"?
- איך נפרש לפי זה את "הבְּכָאים" ואת "עמק הבָּכָא"?
- אלו מעיינות יש ממערב לעמק רפאים, במדרונות המלאים שיחים?
- על תוצאות המערכה, קראו בסעיף הבא.
- המזמור בתהילים (פ"ד) מתאר עולים 'לרגל' אל "חצרות ה'" ואל "מִזבְּחוֹתֶיךָ", "בעמק הבָּכָא, מַעיָן יְשיתוּהוּ" – האם יש היגיון בעלייה לרגל לירושלים דרך מעיינות נחל שורק, ביניהם עין לבן ועין יעל?